czwartek, 3 grudnia 2015

Błogosławiony stan

Jestem w stanie oczekiwania. Na rozwiązanie. Jeszcze nie wiem, co się ma urodzić, ale wiem jedno - to "cóś", to w każdym razie będzie OBCY. A mnie OBCY się nie podobał... taki jakiś obśliniony był.

Zagadką pozostaje dla mnie, jak długo ten "obcy", będzie tkwił przy piersi? Szczególnie, że to wciąż moja pierś! Rola karmiącej matki niechcianym dzieciom niespecjalnie mi odpowiada...cóż...

Jednak nią będę, wiem. Nic nie pomoże.

Nie przepadam za filmowymi adaptacjami moich ulubionych książek. Było kilka, prawda, które pasowały do mojej wyobraźni czytelniczej: Ania z Zielonego Wzgórza, Posłaniec. Przeważnie jednak wizja reżysera rozmija się z moją na odległość międzygalaktyczną. Obawiam się, że teraz obsadzono mnie w roli bohaterki "Opowieści podręcznej" Margaret Atwood. W dodatku, rolę przydzielono mi, bo padło na mnie w dziecięcej wyliczance. Raz, dwa, trzy - główną rolę zagrasz ty! I palcem historii wskazano mnie... Cholera jasna!

I wygląda na to, że znowu muszę dać d..., a ktoś inny na tym zarobi. A ja, głupia baba, chciałabym dawać wtedy, gdy ja mam na to ochotę, a nie dlatego, że ktoś inny chce swoją  d... oszczędzać! 

Gwałt polityczny

jeden  mnie przeleciał,
drugi wykorzystał,
a obaj z miłości
to rzecz oczywista!

to jest chora miłość!
zostawcie mnie proszę!
chcecie mojej cnoty?
oddam ją za grosze...

Dialog blondynki z lustrem:

- Wiesz, Agrafko, daj sobie spokój z rymowankami, bo ci marnie wychodzą...
- Fakt. Nic mi ostatnio nie wychodzi.
- Hmmm... jedno ci się udało. Wyjście z siebie.
- O, prawda, prawda! I wiem dlaczego chodzi za mną stara piosenka Ewy Bem, pamiętasz? Ta: wyszłam za mąż zaraz wracam, może nawet jeszcze prędzej, bo w małżeństwie ja się raczej nie zagnieżdżę!
- I co? Wracasz?
- Nieee, nie w tym rzecz! Wiesz, ja tylko zmieniłam trochę tekst i nucę sobie ostatnio tak:
Wyszłam z siebie, już nie wracam, jak najdalej stąd wciąż pędzę, bo w tym kraju ja się nigdy nie zagnieżdżę... trala la la....
- Tusz ci się rozmazał. Nie rycz.



Brak komentarzy: